Wednesday, June 29, 2011

kejayaan seorang pelajar

nyet aku nak cecite nie , tadi pagi an aku ade perhimpunan rasmi taw , lepas2 lepas2 kan ade lha seorang makcik nie , aku igtkan cikgu baru , rupe2 nyer seorang ibu dari salah seorang pelajar tingkatan 3 yang memperoleh 8A dlm midyear exam , lagipun pade hari uh ade lha sambutan hari koperasi peringkat sekolah , dgn moto ' satu untuk semua , semua untuk satu ' a bukan bende nie yang aku nak cecite , bebalik pade topik utama , si ibu nie kelihatan sgt sedih berbaur gembira melihat kejayaan anak dy dlm mid year exam bg calon PMR tahun nie , msti bangge kan seorang ibu melihat anak yang dijaga rapi selama nie mendatangkan hasil walaupun bukan PMR , insyallah dgn tekad dan iltizam yang tinggi si peljar mampu mencapai strght A dlm PMR tahun nie , si ibu tadi telah memberi sepatah dua kata dekat perhimpunan tadi , walaupun tidak samapi 3 minit iye memberi ucapan sudah cukup untuk dirinya menyatakan hasrat gembira pada dirinya , yelha kan mane tak nyer seorang ibu melihat hasil kejayaan anak mereka dan menyaksikan penyampaian hadiah ats kejayaan yg dikecapi oleh anaknya sendiri , sgt sebak okey aku tgk tadi , alangkah bestnye kalau mak aku yang berada di posisi si ibu tadi dan aku berada di posisi si pelajar tadi , hehehehe , nanges tak terkata taw , tak pe2 bulan baru azam pon kene baru , ape yang perlu diingat " tingkatkan prestasi , majulah diri ! " sekian
komen anda amat saya hargai . Terima Kasih .^_^

No comments:

Post a Comment